Aktualności

Premiera ciągnika MF 8S Massey Ferguson zorganizowana z NEXT Group zdobyła Gold Medal Award

MF, ogólnoświatowa marka AGCO (NYSE: AGCO), z dumą informuje, że cyfrowa premiera „Lądowanie na Ziemi”, wprowadzająca ciągnik MF 8S, zdobyła złoty medal w kategorii „Najlepsze wykorzystanie technologii cyfrowej” i srebrny medal w kategorii „Najlepsze cyfrowe / hybrydowe wydarzenie B2B” podczas gali Best Event Award 2020 w dniu 4 grudnia 2020 r., emitowanej na żywo z Mediolanu (Włochy).

W trudnym okresie pandemii CoVid-19 NEXT Group, nagrodzona agencja, pracowała razem z Massey Ferguson, organizując w 100% cyfrową światową premierę nowego ciągnika MF 8S, która miała miejsce 24 lipca 2020 r.

Z uwagi na pandemię wydarzenie było organizowane w całości zdalnie, z wykorzystaniem wszystkich możliwości, jakie dają cyfrowe spotkania i narzędzia do współpracy, w samym środku pierwszego lockdownu między marcem a lipcem 2020 r., przez zespół ds. marketingu Massey Ferguson z siedzibą we Francji (Beauvais) oraz zespół NEXT Group z siedzibą we Włoszech (Mediolan).

Tego dnia 65 000 gości uczestniczyło w wydarzeniu transmitowanym online na żywo na dedykowanej platformie internetowej w 10 różnych językach, z tłumaczeniem w czasie rzeczywistym. Wśród uczestników znaleźli się wszyscy pracownicy AGCO i Massey Ferguson, 900 dziennikarzy, personel dealerów i dystrybutorów Massey Ferguson z całego świata, a także 25 000 rolników i kontrahentów ze 170 krajów, którzy byli świadkami premiery ciągnika, oglądając to wydarzenie ze swoich biur lub domów 24 lipca 2020 r. .

Przed wydarzeniem przygotowano kampanię zapowiadającą i angażującą odbiorców, aby zaoferować zainteresowanym uczestnikom rejestrację online, z wykorzystaniem mediów społecznościowych i możliwości systemów automatyzacji marketingu.

Na potrzeby transmisji online na żywo zorganizowano specjalne studio w fabryce Massey Ferguson w Beauvais (Francja) z wykorzystaniem najnowszej technologii nadawania stosowanej zazwyczaj przez kanały telewizyjne i produkcje filmowe. Goście mieli okazję podziwiać angażującą prezentację w ekscytującej atmosferze wykreowanej poprzez wirtualny plan (Virtual Set) z kącikiem LED (LED Corner) i technologią camera tracking, rzeczywistością wirtualną, rzeczywistością rozszerzoną, udziałem uczestników z całego świata oraz efektami świetlnymi i muzycznymi. Na koniec pojawił się w całej swojej okazałości rzeczywisty ciągnik MF 8S – wśród świateł, w rzeczywistości rozszerzonej, z efektami muzycznymi i wideo.

Aby utrzymać uwagę widzów i zapewnić udoskonaloną jakość, nadano prezentacji dynamiczne tempo i zastosowano wzbogacające ją elementy, takie jak animacje i nagrania wideo, a także ankiety w czasie rzeczywistym, co przyczyniło się do ogromnego sukcesu wydarzenia. Dziennikarze mogli zadawać pytania, korzystając z okienka czatu, a prezenterzy programu udzielali im odpowiedzi na żywo.

Wydarzenie cieszyło się niezwykłym powodzeniem. Bez wątpienia spowodował to olśniewający design i funkcje MF 8S, ale swoją rolę odegrały również nowatorskie pomysły zespołu, który za pomocą najnowszych technologii przeprowadził cyfrową premierę produktu.

„To fantastyczne! Jesteśmy ogromnie dumni z nagrody dla NEXT Group, to naprawdę zasłużony wyraz uznania za nowatorski sposób, w jaki Massey Ferguson angażuje swoich partnerów biznesowych i klientów. Nagroda pokazuje również, że dzięki zaangażowaniu, poświęceniu i duchowi współpracy można osiągnąć sukces nawet w czasach pandemii”, mówi Thierry Lhotte, Vice-President & Managing Director Massey Ferguson Europe & Middle East.

„Massey Ferguson połączył świat: po raz pierwszy w naszej historii ludzie z całego globu byli z nami – w tym samym czasie i tym samym miejscu! Rozprzestrzenianie się epidemii przyniosło określone wyzwania, ale też otworzyło pewne możliwości. Globalne wydarzenie na żywo stało się możliwe dzięki silnej potrzebie, aby wykorzystać rewolucję cyfrową i za pomocą jej narzędzi zaprezentować nasze innowacje na rynku, zachowując przy tym społeczny dystans. Światowa premiera pokazała, co oznacza Nowa Era dla Massey Ferguson: to pokonanie dystansu między marką, jej dealerami i dystrybutorami, klientami i prasą dzięki narzędziom marketingu cyfrowego oferującym doświadczenia o jeszcze bardziej udoskonalonej jakości”, mówi Francesco Murro, Director Marketing Massey Ferguson Europe & Middle East.

„Czujemy się zaszczyceni tą nagrodą. To wynik intensywnej współpracy z jednym z najsilniejszych, najbardziej rewolucyjnych i otwartych na nowe idee zespołów marketingowych, z jakimi mieliśmy do czynienia, z Massey Ferguson. Przez cały czas trwania projektu czuliśmy się jak część zespołu Massey Ferguson, współpracując ręka w rękę, aby poradzić sobie z tym twórczym i technologicznym wyzwaniem, jakim było zgromadzenie 65 000 ludzi z całego świata, utrzymanie ich uwagi przez 30 minut przekazu on line na żywo śledzonego przede wszystkim na urządzeniach mobilnych oraz zaangażowanie ich w długotrwałą relację z marką”, mówi Marco Jannarelli, prezes NEXT Group.

Wydarzenie „Lądowanie na Ziemi” zakończyło wstępny etap długiej podróży po sukcesy zarówno ciągnika MF 8S, jak i cyfrowych premier nowych produktów MF, które mają być wkrótce zorganizowane zgodnie z marketingową mapą drogową firmy z 2018 r. „Marka Massey Ferguson podjęła decyzję o odejściu od tradycyjnych pokazów na rzecz wydarzeń o charakterze bardziej hybrydowym jeszcze przed wybuchem COVID-19. W 2018 roku na wystawie EIMA we Włoszech po raz pierwszy zapowiedzieliśmy odejście od tradycyjnych pokazów na rzecz bardziej zindywidualizowanych i intensywniej ukierunkowanych doświadczeń dla klientów. Nasza koncepcja MF eXperience zadebiutowała na tej wystawie – MF zaprezentowała tam hybrydową ekspozycję, łączącą fizyczną obecność z możliwościami cyfrowymi i w pionierski sposób wykorzystującą rzeczywistość wirtualną, aby zapoznać klientów ze swoją linią produktową. Decyzja ta wywołała wówczas szereg komentarzy. Obecna sytuacja pandemiczna potwierdza słuszność decyzji Massey Ferguson, że – aby naprawdę odpowiedzieć na oczekiwania klientów – konieczna jest zmiana modelu targów i wydarzeń handlowych, a także sposobu, w jaki wprowadzamy na rynek i promujemy swoje produkty. Wygląda na to, że nasi konkurencji zaczynają to rozumieć”, podsumowuje Francesco Murro.

Czekamy na kolejne sukcesy MF 8S!

Chcesz wiedzieć więcej o ciągnikach MF 8S? Dodatkowe informacje znajdziesz na stronie Massey Ferguson.